Cieľom projektu je, na základe objasnenia a popísania primárnych a sekundárnych, kultúrnych a etických hodnôt a ich prepojenosti s religiozitou, definovať koreláciu náboženských a kultúrnych hodnôt, posúdiť ich historický význam a aktuálny prínos pre podporu paradigmy trvalej udržateľnosti. Predmetom skúmania sú vybrané kresťanské cnosti, ktoré nadväzujú na cnosti antického grécko-rímskeho prostredia. Konkrétne prudentia, fortitudo, temperantia, iustitia, fides, caritas, spes.
U vybraných hodnôt bude skúmaná ich prítomnosť v rozhodovacom procese postmoderného človeka. Zároveň bude skúmané prepojenie vybraných hodnôt s religiozitou a náboženskou praxou, ako aj s možnosťou ich implementácie prostredníctvom kultúrnych ciest Rady Európy. Špecifická pozornosť je venovaná výskumu hodnotových orientácií mladej generácie, kde je dôraz kladený na možnosti ovplyvňovania hodnotových postojov v procese výchovy, vzdelávania a prípravy na budúce povolanie s akcentom na hodnoty podporujúce trvalo udržateľný rozvoj.
Annotation
The aim of the project is, based on the clarification and description of primary and secondary, cultural and ethical values and their interconnectedness with religiosity, to define the correlation of religious and cultural values, to assess their historical significance and current contribution to the promotion of the sustainability paradigm. The subject of investigation are selected Christian virtues, which follow the virtues of the ancient Greco-Roman environment. Namely, prudentia, fortitudo, temperantia, iustitia, fides, caritas, spes.
For selected values, their presence in the decision-making process of the postmodern person will be investigated. At the same time, the link between selected values and religiosity and religious practice, as well as the possibility of their implementation through the cultural routes of the Council of Europe, will be explored. Specific attention will be paid to research on the value orientations of the young generation, where the emphasis is on the possibilities of influencing value attitudes in the process of education, training and preparation for the future profession with an emphasis on values promoting sustainable development.